В Одесі знову взялися за реконструкцію Іванівського шляхопроводу

У Одеській міськраді знову заговорили про можливу реконструкцію Іванівського шляхопроводу. Вартість майбутніх робіт плавно зростає, зараз вона оцінюється у 1,7 мільярда гривень. Самі роботи не можуть розпочати ще з 2022 року - через початок війни та пов'язану з цим фактичну відсутність коштів.
Міст ще на початку 2021 року визнали аварійним та обмежили рух на ньому. Вже понад чотири роки там можуть їздити лише легкові машини та невеликі вантажівки вагою до 3,5 тон. Всі інші вантажівки та весь пасажирський транспорт йде обхідними маршрутами. Тролейбус №12 було скорочено до повороту вулиці Святослава Ріхтера біля Аеропортівської.
Гроші на реконструкцію, а по суті на будівництво нового об'єкту, хочуть отримати з Києва. Вартість всіх робіт із реконструкції спочатку оцінювали у 489 мільйонів гривень.
У грудні 2021 року оголосили тендер на роботи. Вартість всієї реконструкції мала скласти вже 1,63 мільярда гривень і переможцем визнали компанію “Автомагістраль-Південь”. При цьому планувалося збільшити розміри та загальну пропускну здатність шляхопроводу.
Оціночна вартість у один мільярд 700 мільйонів гривень пролунала на нещодавному засіданні "транспортної" комісії міськради. Приблизно таку суму закладали в тендер, оголошений ще 2021 року - 1,6 мільярда.
Збудували шляхопровід в 1967 році, з того часу капремонту жодного разу не було і на початку нульових років фахівці стали бити на сполох. Багато років пішохідна частина мосту була небезпечною для пересування, до того ж з мосту вниз відлітали його фрагменти, а зроблений він із залізобетону.
Довжина шляхопроводу становить 355 метрів, ширина 18 метрів.
Якщо рух по ньому зараз перекривати повністю, то треба будувати об'їзну дорогу, щоб не став весь транспорт у цьому районі. Тому що навантаження на міст за годину пік 4-5 тисяч авто.
Результати тендеру 2021 року не виконувалися, оскільки почалося широкомасштабне російське вторгнення, пішли суди з реконструкції та справа застопорилася. 2024 року Господарський суд розглянув позов від прокуратури, яка захищала інтереси міськради та аудитслужби до "Автомагістраль-Південь", і знову ж таки міському управлінню капбудівництва. Йшлося про розірвання договору та заборону на роботу та її оплату. Причина – неефективне витрачання коштів. Раніше було рішення Господарського суду про те, що договір не діє. З'ясувалося, що у бюджеті міста не було такої суми. А будівельники подали неправдиву інформацію про себе на тендер. Також не вистачало даних, які потрібні згідно із законом – про наявність матеріально-технічної бази та технологій для роботи.