ООН пропустила вантаж краденого українського зерна до єменських хуситів

П'ятниця, 20 грудня 2024, 16:25
Вже вдруге за останні місяці російське вантажне судно з краденим українським зерном прийшло з окупованого Севастополя до підконтрольної хуситам частини Ємена. Цей перехід був санкціонований ООН.
ООН пропустила вантаж краденого українського зерна до єменських хуситів

Судно під російським прапором вдруге за кілька місяців таємно експортувало зерно з порту окупованого Севастополя до контрольованого хуситами Ємену. Це фактично продовженням давньої практики експорту росіянами зерна з окупованих українських портів до Сирії, Ірану, Ємену та інших країн, що є або союзниками росії, або підконтрольними їй.

У цьому випадку судно Zafar (IMO: 9720263) завантажило зерно в порту Севастополя на початку жовтня та прибуло в Саліф у Ємені в середині листопада. Воно пришвартувалося в Джибуті за кілька днів до подорожі до Саліфа. 

Усі судна, які привозять товари в порти, контрольовані хуситами, зобов’язані зупинятися в Джибуті для перевірки Механізмом перевірки та інспекції ООН (UNVIM) для Ємену.

Втім, в UNVIM не відповіли на запити щодо коментарів про те, чи перевіряли судно Zafar під час перебування в Джибуті. Не відповіли і в Управлінні ООН з координації гуманітарних питань (UN OCHA), яке є координаційним центром секретаріату ООН для UNVIM.

Однак супутникові зображення та дані відстеження суден показали, що Zafar перебував у доку в Джибуті на початку листопада після очікування на якірній стоянці протягом кількох днів.

Роль UNVIM полягає в тому, щоб сприяти переміщенню комерційних товарів до єменських портів, які не контролюються урядом, а також сприяти дотриманню ембарго ООН на постачання зброї. 

Також можливо, що Zafar міг не розкрити UNVIM порт відправлення. Судно приховувало свою присутність у Севастополі, вимкнувши AIS. Йому довелося надати коносамент і дозвіл із порту завантаження, хоча неможливо дізнатися, що було зазначено в цих формах, без доступу до суднової документації. Кінцевий власник Zafar невідомий, але оператор судна не відповів на запити про коментарі.

Україна давно виступає за те, щоб порти відхиляли такі вантажі, якщо вони знають про їхнє походження, і порушила це питання перед Міжнародною морською організацією IMO). Севастопольський порт зараз перебуває під санкціями США та Великої Британії, а термінал, до якого Zafar пришвартувався в Севастополі, знаходиться під санкціями ЄС. Втім, санкцій від ООН щодо Севастопольського порту чи росії досі немає.

Матеріал створено в межах проєкту стипендій для українських медіа та журналістів, який є складовою програми «Голоси України». Програма «Голоси України», яку координує Європейський центр свободи преси та медіа, реалізується у межах ініціативи Ганни Арендт і фінансується Федеральним міністерством закордонних справ Німеччини. Програма не впливає на редакційну політику «Південного Кур’єра», оскільки матеріали проєкту містять виключно погляди та інформацію, отриману редакцією.

comments powered by HyperComments