Як будуть реконструювати автотрасу Одеса - Рені

Середа, 29 жовтня 2025, 15:45
Уряд готується до повоєнної реконструкції автотраси М-15 Одеса - Рені.
Як будуть реконструювати автотрасу Одеса - Рені

Державне агентство відновлення та розвитку інфраструктури України, Агенція з питань підтримки державно-приватного партнерства та Служба відновлення у Одеській області підписали угоду про співпрацю для підготовки масштабного інфраструктурного проєкту «Розбудова автомобільної дороги М-15 Одеса – Рені (на м. Бухарест)». Документ, що запускає підготовку стратегічного інвестиційного проєкту, уклали голова Агентства відновлення Сергій Сухомлин, керівник Служби відновлення в Одеській області Андрій Донченко та директор Агенції ДПП Ніко Гачичиладзе. Церемонію відкривала заступниця міністра розвитку громад та територій Марина Денисюк.

Проєкт включений до Єдиного проєктного портфеля держави на 2025 рік і передбачає повну реконструкцію та нове будівництво понад 300 км автошляху – частини європейського маршруту Е87. Важливо наголосити, що попри те, що наразі розпочинається підготовка до реалізації проєкту, його впровадження можливе тільки після завершення війни.

Масштаб робіт включає оновлення таких критичних елементів, як міст через Дністер у селі Маяки, транспортні розв'язки на M-28 / M-14 та десятки інших штучних споруд. Успішна реалізація проєкту критично необхідна для зміцнення економічного потенціалу, підвищення безпеки та пропускної здатності головної логістичної артерії півдня України, що веде до кордону з Румунією.

"Проєкт "Одеса – Рені" має стратегічне значення для економіки України та європейської інтеграції. Ми забезпечимо найвищу якість інвестиційної документації за міжнародними стандартами у найкоротші терміни», – заявила Денисюк під час підписання.

Розробка ведеться в межах програми PREPARE Світового банку з метою створення «bankable project» – готового до інвестування. Агентство відновлення виступатиме виконавцем, Агенція ДПП забезпечить нефінансову підтримку – залучення консультантів та підготовку документації.

Підготовка поділена на два етапи:  
1. Аналіз стратегічних альтернатив;  
2. Передінвестиційне дослідження та попереднє техніко-економічне обґрунтування (ТЕО).  

Це дозволить оцінити технічні, економічні, юридичні та екологічні аспекти, а також потенціал державно-приватного партнерства (ДПП).  

Траса М-15 є головною логістичною артерією півдня України, що з’єднує Одесу з кордоном Румунії. Її модернізація посилить економічний потенціал регіону та безпеку руху.

comments powered by HyperComments