Дунайські порти Одеської області завантажені лише наполовину

Українські порти на Дунаї працюють менш ніж на половину своїх потужностей, але залишаються стратегічно важливими для нішевих вантажів і зв’язку з ЄС. Так, у 2024 році вантажообіг українських портів на Дунаї скоротився на 46% — до 17,3 млн тонн.
Для порівняння, морський коридор з трьох великих портів Одеси, Південного і Чорноморська забезпечив майже 80 млн тонн вантажообігу. Зерновий експорт через румунську Констанцу у січні-лютому зменшився в шість разів, а великі трейдери, зокрема "Нібулон", не бачать можливостей для нарощування експорту через порти Ізмаїл чи Рені.
Водночас ці порти залишаються ключовими для перевалки руди, нафтопродуктів та імпортних партій. Ізмаїл, зокрема, продовжує обслуговувати поставки української залізної руди для європейських металургійних комбінатів, які йдуть спочатку залізницею до портів, а потім Дунаєм вже у Європу.
Дунайські порти є частиною логістичного коридору "шляхи солідарності", що з’єднує Україну з ЄС. Їхня інтеграція до TEN-T (транс’європейські транспортні мережі), масштабування європейського співфінансування та підтримка спеціалізованої інфраструктури — це інвестиція у стійкість, а не в резерв.