В порту Одеси не змогли провести повторний тендер на ремонт причала за 539 мільйонів

Четвер, 16 жовтня 2025, 15:35
У повторному тендері на ремонт причалу №7 Одеського порту взяла участь всього одна компанія, якій міг дістатися підряд вартістю 535 мільйонів гривень.
В порту Одеси не змогли провести повторний тендер на ремонт причала за 539 мільйонів

30 вересня Адміністрація морських портів України повторно оголосила тендер на пошук підрядника для ремонту причалу №7 порту Одеси.

Стартова вартість тендеру, як і минулого разу, склала 539 мільйонів гривень.

Цього разу аукціон також не відбувся, оскільки пропозицію подала лише одна компанія — ТОВ "Ремонтно-будівельний трест ЧМП". Сума, яку вона запропонувала, була лише на близько 4 мільйони гривень нижчою за очікувану вартість закупівлі - 535 мільйонів гривень.

Реконструкція передбачає збільшення довжини причалу з 357 до 387 метрів, поглиблення акваторії, розширення конструктивної ширини та підвищення допустимого навантаження на складські майданчики з 10 до 20 тонн на квадратний метр. Очікується, що модернізація підвищить пропускну спроможність причалу до 2 млн тонн вантажів на рік і забезпечить АМПУ додаткові доходи понад 100 мільйонів гривень щороку.

Саме ця компанія вже реконструювала цей причал у 2019-2020 рр.

Причал № 7 розташований на "Бакалейній набережній" Карантинної гавані і відноситься до найстаріших гідротехнічних споруд Одеського морського порту. Велика реконструкція причалу була проведена 1965 року. У 1970-80-х року на базі причалу № 7 був створений спеціалізований комплекс з прийому імпортного зерна. Він був оснащений чотирма найсучаснішими на той час зерновими перевантажувачами Buhler-MIAG і додатковими залізничними коліями для безперервної циклічної подачі рухомого складу.

У роки незалежності України на причалі здійснювалася перевалка імпортного зерна, металопродукції та генеральних вантажів. З 1994 року гідротехнічна споруда, яка входить до складу виробничо-перевантажувального комплексу №2, орендує портовий оператор ТОВ "Металюкрейн Корп ЛТД". У середині 2000-х на базі причалу більше року функціонував контейнерний міні-термінал.

Свій нормативний термін служби причал №7 вичерпав у 2013 році. За результатами періодичних інструментальних досліджень, технічний стан причалу було оцінено як непридатний до нормальної експлуатації, тому останніми роками його використовували із суттєвими обмеженнями.

Проектну документацію на реконструкцію причалу №7 в Одеському морському порту затвердили розпорядженням Кабінету Міністрів України ще у вересні 2017 року. Станом на червень 2017 року вартість реконструкції причалу склала 1,066 млрд. грн. За проектом 2017 року планувалося побудувати нову причальну стінку шляхом винесення її в акваторію порту лінії кордону на 5 метрів. Внаслідок реконструкції довжина причалу повинна була збільшитися з 358 до 386 метрів, глибина дна мала становити 13,5 замість 11,5 метрів, інтенсивність навантаження на берегову частину зросте з 10 до 20 тонн на квадратний метр складської території. Після реконструкції причал № 7 зможе приймати судна з дедвайтом у 70 тис. тонн, це забезпечить річний обсяг перевалки 2 млн. тонн.

Таким чином, розпочата 2019 року реконструкція причалу не довела його до запланованих характеристик, або не була завершена. Саме тому АМПУ вже у 2025 році двічі намагається провести тендер з такими самими технічними вимогами щодо реконструкції причалу, що й кілька років тому.

comments powered by HyperComments