Дунайське пароплавство планує 2025 року отримати прибуток

Четвер, 2 жовтня 2025, 17:06
Керівник "Українського Дунайського пароплавства" заявив про плани отримати прибуток цього року, тобто вивести підприємство зі збитковості та в черговий раз озвучив плани модернізації наявного флоту.
Дунайське пароплавство планує 2025 року отримати прибуток

За словами керівника Дунайського пароплавства Ігоря Чертова, з липня УДП оптимізувало витрати й завдяки цьому зберегло свою конкурентоспроможність. Так, у травні 2025 року перевезено 34,6 тисяч тонн, у червні – вже 58,3 тисячі, у липні – 61,3 тисячі, а в серпні показник зріс більш ніж удвічі й становив 116,4 тисячі тонн.

Він також зазначив, що УДП планує збільшити річкові перевезення до понад 3 млн тонн на рік.

"Це можливо через оновлення суден: вже готуємо проєкти модернізації 25 буксирів, відновлення виробничої бази Кілійського заводу, створення сучасного тренажерного комплексу для підготовки екіпажів. Адже без людей і техніки не буде майбутнього. Крім того, активно шукаємо партнерів, яким зможемо передати частину флоту в оренду", – розповів Ігор Чертов.

Директор УДП підкреслив, що за нинішніх умов пароплавство не може ефективно працювати без значних капітальних вкладень, а потрібних коштів в УДП наразі немає.

"Але якщо здамо судна в користування, то витрати на їхній ремонт візьме на себе фрахтувальник. Це дасть змогу відновити роботу суден, повернути їх на ринок і отримувати прибуток від оренди. Таким чином, вдасться зберегти й відремонтувати флот, завантажити його роботою, не витрачаючи власних ресурсів, яких сьогодні бракує. Отже, наразі ми ведемо переговори щодо бербоут-чартеру пасажирських і морських суден, шукаємо будь-які легальні механізми для збереження ліквідності пароплавства", – поділився очільник підприємства.

2025 року ПрАТ "Українське Дунайське пароплавство" планує отримати 39 млн грн чистого прибутку — вперше після двох років збитковості. Про це розповів очільник підприємства Ігор Чертов.

"Це стане символічним сигналом: ПрАТ "УДП" здатне не лише виживати, а й розвиватися. Упевнений, що маємо всі передумови й надалі залишатися одним із ключових гравців на Дунайському ринку перевезень, забезпечуючи стабільне зростання та збереження партнерських відносин із вантажовласниками", — уточнив генеральний директор УДП.

Водночас підприємство розраховує на підтримку держави. Зокрема, очікують на рішення уряду щодо створення конкурентних умов: зниження залізничних тарифів для вантажів у напрямку Ізмаїлу та Рені, зміни статусу цих портів з морських на річкові, надання пільг для суден під українським прапором.

Очільник УДП звернув увагу і на виклики, що постають перед підприємством. Йдеться не лише про проблеми, пов’язані з повномасштабним вторгненням росії. Також серед викликів — періоди мілководдя, що змушують зменшувати обсяги завантаження барж, тож рентабельність таких рейсів різко падає. Є й нюанси з дипломуванням капітанів.

Болючим ударом для підприємства стало знищення та пошкодження інфраструктури пароплавства. Обстріл Кілійського судноремонтного заводу завдав величезних збитків — і фінансових, і технічних. Зменшилися потужності з ремонту, а це одразу знизило можливості з перевезень. Ще у 2023 році було частково зруйновано основну адміністративну будівлю компанії, тож співробітників "розселяли" по різних локаціях (це не лише додаткові витрати, а й значне ускладнення координації роботи). Звичні повітряні тривоги теж тягнуть за собою втрати: через затримки в обробці вантажів у портах, зокрема українських, зростають видатки на утримання флоту, адже він простоює. "Однак навіть у цих умовах ми думаємо про майбутнє — працюємо над відновленням пошкодженої головної офісної будівлі, плануємо впровадження інформаційно-комп’ютерної системи управління — для підвищення рівнів захисту інформаційних систем пароплавства та цифровізації, автоматизації виробничих процесів", — підсумував Ігор Чертов.

comments powered by HyperComments