В Одесі модернізували старий трамвай: цього разу з підйомником

У вагоноремонтних майстернях КП "Одесміськелектротранс" завершили модернізацію чергового старого трамваю "Татра-Т3", який має бортовий номер 3314.
У такій модернізації зберігається оригінальна компоновка вагонів - з повністю високим рівнем підлоги,- та оригінальний дизайн. При цьому майже повністю оновлюється корпус вагону, інтер'єр, встановлюється кондиціонер салону і кабіни водія. Замість застарілої реостатно-контакторної системи керування тяговими електродвигунами ставиться електронна система виробництва молдавської компанії "InformBusiness".
Новинкою модернізації саме цього трамваю стало застосування підйомника для крісел колісних або дитячих колясок - який повинен зробити оновлений трамвай інклюзивним
Підйомник встановлений у середній двері. У складеному вигляді підйомник "схований" під нижньою сходинкою. Для керування підйомником водій трамваю повинен вийти і скористатися спеціальним пультом, який знаходиться біля другої двері. Дану конструкцію підйомника представили на виставці InnoTrans 2024 у Берліні. Після успішних випробувань і позитивної оцінки від ініціативи "Рух без бар’єрів" у комунальному підприємстві подали документи на патент.
Загалом, по проєкту модернізації "Т-3-Од", який розпочали у 2023 році, до кінця 2025 року буде модернізовано 9 вагонів. 4 з них вже працюють на вулицях Одеси. П'ятий - представлено зараз, шостий вагон фактично вже готовий, він має бортовий номер 3305, і незабаром теж вийде на маршрути.
Однак, така модернізація трамваїв у наш час концептуально вже застаріла. Адже місто придбало повністю низькопідлогові вагони, які не лише не потребують підйомників, а ще й зручні для більшості маломобільних категорій пасажирів та всіх інших пасажирів - адже їм не потрібно підніматися у салон по сходинках. Також у Одесі власними силами виготовлено 31 частково низькопідлоговий трамвай - ці вагони мають або середню частину, або окрему секцію з низькою підлогою, тобто зі зручним входом, пандусом для візків.
Суттєвим недоліком використання компоновки з підйомником є значні втрати часу при роботі на маршрутах з інтенсивним рухом - адже для посадки чи висадки маломобільного пасажира треба витратити багато часу на те, щоб водій вийшов з кабіни, підготував підйомник, підняв чи опустив пасажира, потім склав підйомник і повернувся до кабіни. В той же час низькопідлогові трамваї за умови наявності зручних посадкових платформ можуть взагалі не потребувати участі водія у посадці/висадці маломобільних пасажирів.
Єдина перевага даної модернізації трамваїв "Татра" порівняно з виготовленням нових вагонів з частково низькою підлогою - дещо менша вартість.