Що не так з автобусами на міських маршрутах Одеси

Середа, 21 травня 2025, 15:35
Одеська мерія повідомляє про певне покращення рухомого складу, який обслуговує міські маршрути мільйонного міста.
Що не так з автобусами на міських маршрутах Одеси

В міському департаменті транспорту повідомляють, що у квітні–травні 2025 року під час перевірок роботи автобусних перевізників виявлено 12 порушень стосовно технічного стану машин, дотримання графіків та якості обслуговування пасажирів, які перевізники повинні усунути в найкоротші строки. 

В той же час загалом спостерігається покращення в роботі перевізників, відзначають у мерії. Щомісяця 20–25 автобусів проходять капремонт на підприємствах Одеси. Їх ремонтують у спеціалізованих майстернях, що підвищує безпеку та надійність перевезень. Покращився стан салонів автобусів.

"Триває оновлення автопарку. У 2025 році на маршрутах №232А, 190 та 242 з’явилися 6 нових великих автобусів MAN, МАЗ та Heuliez, зручних для маломобільних пасажирів. У 2024 році місто отримало ще 5 автобусів VDL і 2 ATAMAN A092H6, які курсують на маршрутах №146, 168 і 185." - йдеться у офіційному повідомленні.

В даний момент всі автобуси МАЗ моделі "МАЗ-103" - це ті автобуси, які є у наявності у перевізника "Північтранс" ще з 2003-2004 рр. та епізодично у певних кількостях задіяні на маршрутах. 

Вказані автобуси MAN, VDL Berkhof Ambassador, Heuliez - вживані автобуси європейських брендів, які у невеликих кількостях закуповують приватні перевізники. Лише 2 автобуси середньої місткості Ataman-A092H6 були придбані новими 2024 року.

Фактично ж, вказані автобуси у загальній кількості 11-12 одиниць - це є весь парк автобусів великої місткості, які обслуговують пасажирів на міських маршрутах. Із них, в середньому, щоденно працює на маршрутах 8-9 автобусів.

Загалом же у місті на всіх маршрутах щоденно працює 600-650 автобусів, але майже всі вони - малої місткості, типові "маршрутки" виробництва українських підприємств, виготовлені на базі шассі невеликих вантажівок. Більшість цих автобусів - 2001-2008 рр. виготовлення, тобто вони вже вичерпали свій термін служби, який визначено нормативами у 10 років. Тому автобуси великого класу, комфортні для всіх пасажирів та доступні для пасажирів з обмеженими можливостями - в Одесі виглядають буквально як "крапля в морі".

Вирішити проблему майже повної відсутності на одеських маршрутах автобусів великого класу - цілком реально. Для цього міській владі треба під час чергових або позачергових конкурсів на право обслуговування маршрутів в умовах прописувати вимоги до забезпечення не менше ніж 50% запланованого випуску рухомого складу саме на низькопідлогові автобуси великого класу. 

Саме таким чином вчинили відповідні транспортні департаменти, наприклад, у Львові, Черкасах, Чернігові, Білій Церкві та інших містах. Практика таких рішень показує, що за умови таких вимог до перевізників, або знаходяться такі перевізники, які можуть забезпечити автобуси великого класу, або існуючі перевізники знайдуть спосіб замінити свій автобусний парк.

comments powered by HyperComments