Молдова планує створити новий залізнично-автомобільний коридор від Ясс до Одеси

Як повідомив міністр інфраструктури Молдови Володимир Боля, досягнуто згоди про продовження майбутньої автостради Ясси – Кишинів до Одеси. Зараз проєкт проходить стадію затвердження джерел фінансування, а остаточне рішення очікується в лютому 2026 року. Якщо проєкт отримає фінансування, Кишинів і Одесу буде пов’язано сучасною швидкісною дорогою, що значно поліпшить транзитні маршрути між Україною та Румунією.
«Після цього ми розраховуємо на підтримку Румунії та ЄС, щоб отримати фінансування для будівництва. Уже виділено кошти на перші 500 метрів автостради, яка почнеться біля мосту через річку Прут і стане першою трасою з чотирма смугами руху на території Молдови», – зазначив міністр.
Також розглядається будівництво електрифікованої залізниці, яка стане першою в Молдові. У сусідній Румунії вже триває робота над подібним проєктом між Бухарестом і Яссами, і Молдова планує приєднатися до цієї ініціативи. «Ми подали документи про можливе продовження залізниці до Кишинева, а потім – до Одеси», – повідомив міністр. У червні ЄС ухвалить рішення щодо питання фінансування.
Поки що не зрозуміло, мова йде про модернізацію існуючої у Молдові залізниці колії 1520 мм шляхом її електрифікації та добудови другої колії на ділянці від Кишинева до Ясс через Унгени, або ж про будівництво "з нуля" залізниці європейської колії за маршрутом Ясси - Унгени - Кишинів - Одеса.
Зараз електрифікована двоколійна залізниця йде від Одеси до прикордонної станції Кучурган. Далі по території Придністров'я через Тирасполь і Бендери йде двоколійна неелектрифікована залізниця. Від Кишинева до Ясс залізниця - одноколійна та неелектрифікована. Електрифікованих залізниць у Молдові немає взагалі.
Ідея будівництва швидкісної автостради Ясси – Кишинів – Одеса обговорювалася ще 2024 року колишнім міністром інфраструктури Андрієм Спину. Тоді він оцінював проєкт у 3 млрд євро, а його реалізація могла зайняти до 10 років. Для успішного запуску ініціативи молдовська влада розраховує на підтримку ЄС, оскільки бюджет країни не має достатніх коштів.