Чи впливає малюнок протектора на керованість автомобіля влітку?

Вибір відповідного протектора залежить від сезону, стану доріг, манери водіння і особливостей автомобіля. Грамотно підібранагума для літа R14 та інших розмірів, профілів забезпечить безпеку, комфорт і довгий термін служби.
Основні види малюнків протектора
Протекторні візерунки класифікуються за спрямованістю канавок і симетричністю.
- Симетричний ненаправлений.
Проста універсальна конструкція з однаковими елементами по обидва боки шини. Ці автошини встановлюються без урахування напрямку руху, що зручно для заміни та контролю зносу.
- Симетричний спрямований.
Малюнок у формі «ялинки» забезпечує ефективне відведення води, знижуючи ризик аквапланування. Такі покришки частіше застосовуються взимку або в міжсезоння.
- Асиметричний ненаправлений.
Зовнішня сторона протектора жорсткіша і відповідає за стійкість на поворотах, а внутрішня - м'якша і краще відводить вологу.
- Асиметричний спрямований.
Рідкісний тип, що поєднує високу стійкість до аквапланування і жорсткий каркас для динамічної їзди.
Який малюнок протектора вибрати?
Вибір типу протектора впливає на зчеплення з дорогою, комфорт поїздки і рівень зносу шин.
- Симетричний ненаправлений. Універсальний варіант для повсякденного використання. Гарний для міських автомобілів і економічних моделей, але на високій швидкості керованість може знижуватися.
- Симетричний спрямований. Ефективно відводить воду, знижує ризик аквапланування. Підходить для безпечного зимового водіння, але може бути гучнішим і менш стійким на нерівних покриттях.
- Асиметричний ненаправлений. Поєднує хороше зчеплення, стійкість у поворотах і низький рівень шуму. Рекомендується власникам потужних седанів і спортивних авто.
- Асиметричний спрямований. Забезпечує високу динаміку і стійкість на мокрій дорозі, але вимагає уважності при установці. Відмінний вибір для динамічної їзди.
Окремо варто відзначити позашляхові покришки - вони підходять виключно для коліс кросоверів і позашляховиків, оскільки самі по собі важкі, що вимагає потужного мотора, а їхня підвищена міцність зазвичай зайва для міських доріг Києва та інших міст України. Хоча в продажу є як універсальні моделі для міста, так і агресивний протектор для бездоріжжя і високих навантажень.
Чи можна їздити на зимовій гумі влітку?
Незважаючи на те, що в Києві та інших містах України немає законодавчої заборони на використання зимових шин влітку і навпаки, вибір гуми за сезоном - це не просто рекомендація, а запорука безпеки та економії. Експлуатація зимових автошин в теплу пору року може призвести до безлічі проблем:
- Швидкий знос. Зимові шини виготовлені з м'якої гуми, яка на спекотному асфальті стирається значно швидше, скорочуючи термін їх служби.
- Погана керованість. Через м'яку структуру зимова гума робить кермове управління менш точним, особливо під час різких маневрів і на високій швидкості.
- Подовжений гальмівний шлях. За високих температур зимові шини втрачають зчеплення, що збільшує гальмівний шлях, особливо на мокрій дорозі.
- Підвищена витрата палива. Через високий опір коченню коліс двигун отримує підвищене навантаження, витрачає більше палива, що призводить до додаткових витрат.
- Ризик перегріву. За спеки зимова гума перегрівається, що підвищує ймовірність пошкоджень або навіть розриву шини.
- Нерівномірний розподіл тиску в камері. Під впливом спеки зимова гума може деформуватися, втрачаючи тиск у камері, погіршуючи зчеплення з дорогою і створюючи небезпеку під час руху.
Щоб уникнути цих проблем, в теплу пору року краще експлуатувати літні шини R14, R15, R16 та інших розмірів і профілів з відповідним вашим потребам протектором. Зрозуміло, якщо ви пересуваєтеся переважно містом на невисокій швидкості, іноді може бути спокуса не міняти гуму на сезон, але ж ніколи не знаєш, коли може знадобитися здійснити більш тривалу поїздку. Тому краще не економити на цьому аспекті і готувати своє авто відповідно до сезону.