В Одесі намагаються вирішити проблему логістики на Гагарінському плато: але є нюанси

Олександр Вельможко  |  Середа, 23 квітня 2025, 17:04
Гарарінське плато, яке є найбільш щільно забудованим спальним районом Одеси, продовжують забудовувати і далі, незважаючи на війну та відсутність доріг.
В Одесі намагаються вирішити проблему логістики на Гагарінському плато: але є нюанси

Ми вже давно звертали увагу на те, що Гагарінське плато в Аркадії перетворилося з курортної зони на дуже щільно забудований спальний житловий масив. З урахуванням вже зведених багатоповерхівок та тих, що ще будуються, там повинно бути до 16 тисяч квартир, тобто приблизно 45-50 тисяч мешканців. Детальніше про історію того, як Гагарінське плато стало жертвою девелоперів - у нашій статті.

Весь цей житловий масив зовсім не має соціальної інфраструктури - ані шкіл, ані дитячих садочків, ані медичних установ. Хоча деякі приватні навчальні заклади та клініки якось намагаються функціонувати у не пристосованих для цього приміщеннях комерційної нерухомості на перших поверхах. І тому місцеві мешканці для вирішення майже будь-яких проблем чи навчання змушені їхати у інший район міста. А з цим - біда.

Всі ці житлові нетрі мають вихід лише на обмежені ділянки міських вулиць - на Генуезьку і Академічну. Далі можна кудись виїхати лише на Французький бульвар або через площу 10-го Квітня, або через вулицю Балтиморську (раніше Посмітного). 

Крім того, всередині Гагарінського плато зараз є лише дві вулиці - одна так і називається, Гагарінське плато, яка виходить на Генуезьку, а друга - Курортний провулок, що виходить на Академічну. Вони з'єднані між собою вузьким одностороннім проїздом. Також є тупиковий заїзд з Генуезької з вузькими внутрішньоквартальними проїздами та тупиковий заїзд з розворотного кільця з обмеженим доступом через шлагбаум.

Крім того, у жалюгідному стані на Гагарінському плато пішохідна інфраструктура. Деякі тротуари мають мінімальну ширину менше 1 метра. А біля деяких проїздів тротуарів взагалі немає - і люди змушені йти по проїжджій частині.

Для вирішення цієї проблеми у мерії розглянули у рамках робочої групи проєкт розбудови дорожньої інфраструктури в межах Гагарінського плато. Зокрема, передбачається створення мережі з п'яти вулиць з двостороннім рухом і відкриття ще трьох повноцінних виїздів з Гагарінського плато - як розширення існуючого вищезгаданого тупика з Генуезької, узвозу до розворотного кільця "Аркадія" та зовсім нового до Французького бульвару в районі старої території Ботанічного саду.

Нюансом цього є те, що частина запланованих вулиць проходить по території, яку компанія-забудовник ЖК "Атмосфера" включив у свою прибудинкову ділянку, хоча за земельним кадастром вказана територія призначена як раз під створення там дороги.

У підсумку, в мерії вирішили за наступні півроку розробити транспортну модель Гагарінського плато. І лише якщо ця модель обумовить необхідність будівництва нових внутрішньоквартальних доріг - то тоді спробують щось зробити, в тому числі і з тими ділянками, які замість

Так чи інакше, будь-яка спроба прокласти нові дороги всередині Гагарінського плато ніяк не вирішить головну транспортну проблему, пов'язану з обмеженістю транспортної інфраструктури всього району. Тобто, навіть після будівництва нових виїздів, автомобілісти все одно застрягнуть в корках або на Генуезькій, або на Академічній та ще й зроблять Французький бульвар не курортним районом, а автомагістраллю.

Тому є паралельне рішення. Міській владі треба задуматися над тим, щоб одночасно розвинути дорожню інфраструктуру всередині Гагарінського плато та стимулювати мешканців цього житлового масиву активніше користуватися громадським транспортом.

Зараз до Аркадії та, відповідно, Гагарінського плато з міського електротранспорту можна дістатися лише трамваєм №5, також у певній пішоходній доступності деяких будинків є площа 10-го квітня з тролейбусами №7 і 9. Тролейбусна лінія по вулиці Генуезькій до Аркадії не використовується. Крім того, до Аркадії їдуть "маршрутки" №198 та 168.

Трамвай при цьому не використовує своєї потенційної високої провізної спроможності - на маршруті №5 курсують майже виключно одиночні вагони - 6-8 одиниць, до яких також додається один трисекційний. Це забезпечує інтервали руху у приблизно 10 хвилин. 

У КП "Одесміськелектротранс" є достатньо рухомого складу, щоб або запустити на маршрут №5 більше трамваїв, або після завершення ремонту узвозу Віталія Блажка відновити рух маршрута №4 від Аркадії до Херсонського скверу - через вул. Тираспольську і Преображенську. Також доцільно відновити рух тролейбусів маршруту №5 від Аркадії до площі Мойхер-Сфоріма (колишня Льва Толстого) через проспект Шевченка, вул. Канатну, Грецьку та Ніни Строкатої (колишня Буніна). Крім того, для зв'язку Гагарінського плато з Фонтаном, Південно-Західним масивом доцільно відновити рух тролейбусів маршруту №13 до вул. Інглезі. 


 

comments powered by HyperComments