Як будуть оновлювати залізницю до 2030 року

Вівторок, 11 березня 2025, 16:36
На спеціальній нараді в "Укрзалізниці" розповіли про основні напрямки роботи стратегії розвитку залізничного транспорту до 2030 року, яка потребує фінансування у 431 мільярд гривень.
Як будуть оновлювати залізницю до 2030 року

Стратегічні потреби АТ «Укрзалізниця» в капітальних інвестиціях до 20230 року оцінюється в 431,4 млрд грн. Для реалізації 70% капітальних інвестицій можуть бути залучені національні виробники. 

Ключові потреби в капітальних інвестиціях за період 2025-2030 років:

  • Інфраструктура колії 1520 мм – 145,4 млрд грн;
  • Інфраструктура колії 1435 мм – 43,3 млрд грн;
  • Рухомий склад пасажирський – 165,3 млрд грн. За ці гроші планується придбати 20 швидкісних електропоїздів класу "Інтерсіті", 774 пасажирських вагони (з них 100 за кошти державного бюджету), 23 приміських дизель-поїзда, 29 рейкових автобусів. Окремо вказано придбання 95 локомотивів суто для пасажирських перевезень і припинення використання вантажних локомотивів з пасажирськими поїздами.
  • Рухомий склад вантажний – 68,8 млрд грн. Передбачена закупівля 80 двосистемних електровозів, 43 електровози змінного струму та 25 модернізованих тепловозів (також можлива локалізація в Україні), а також вантажних вагонів - 3 214 зерновозів, 3 051 фітингову платформу та 1 037 цементовозів. Виробництво цих вагонів може відбутися в Україні.
  • Центр управління рухом – 1,6 млрд грн. Для підвищення ефективності перевезень буде створено Центр управління рухом, що дозволить: скоротити 19 диспетчерських дільниць, оптимізувати чисельність співробітників на 28%, усунути дублювання функцій між ЦУР та регіональними філіями.
  • Створення безбар’єрного середовища – 7,0 млрд грн. До 2030 року передбачено комплексну реконструкцію вокзалів у Києві та Львові вартістю 2,9 млрд грн. У 2026 році розпочнеться реконструкція додаткових 8 вокзалів у Дніпрі, Харкові, Вінниці, Запоріжжі, Одесі, Хмельницькому, Чернівцях та Ужгороді вартістю 4,2 млрд грн.

В рамках ремонту і будівництва інфраструктури планують:

Капітальний ремонт 2182 км колій та 1985 стрілочних переводів;
Реконструкцію 600 км контактної мережі та 60 тягових підстанцій;
Заміну понад 2000 км пристроїв диспетчерської централізації;
Будівництво та електрифікацію міжнародних залізничних коридорів.

"Укрзалізниця" розраховує профінансувати до третини потреб самостійно. Водночас реалізація програми капітальних інвестицій можлива за умови залучення до 290 млрд грн додаткового фінансування. Передбачається, що ця стратегія стане ключовим драйвером розвитку залізничного транспорту, забезпечуючи ефективність, надійність та доступність залізниці для пасажирів та бізнесу.

“Для нас важливо, щоб Стратегія не тільки враховувала потреби залізничного транспорту, але і давала поштовх національним підприємствам для розвитку. Можливо, навіть для започаткування нових виробництв продукції залізничного призначення.  За попередніми підрахунками реалізація Стратегії буде мати вплив на розвиток 500 виробників продукції та послуг пов’язаних із забезпеченням залізниці”, – зазначив Заступник Міністра розвитку громад та територій України Андрій Кашуба.

comments powered by HyperComments