Списаний італійський авіаносець може дістатися Індонезії

Індонезія розглядає можливість придбання списаного італійського авіаносця "Giuseppe Garibaldi" для посилення свого військово-морського флоту. Цей крок є частиною стратегії модернізації ВМС Індонезії, яка включає закупівлю нових фрегатів та підводних човнів.
Технічні характеристики "Giuseppe Garibaldi"
Авіаносець "Giuseppe Garibaldi" був спущений на воду у 1983 році та прийнятий до складу ВМС Італії у 1985 році та став першим італійським авіаносним кораблем. Корабель має довжину 180 метрів і повну водотоннажність 14 000 тонн. Він здатний нести від 12 до 18 літальних апаратів, включаючи штурмовики з вертикальним злетом та посадкою AV-8B Harrier II та вертольоти. У 2003 році корабель пройшов модернізацію, а у 2013 році – капітальний ремонт для продовження строку експлуатації.
Його будували одночасно як багатоцільовий протичовновий легкий авіаносець і як флагман флоту для заміни застарілих на той момент крейсерів "Андреа Доріа" та "Кайо Дуїліо", Згодом, довгий час - аж до введення в експлуатацію авіаносця “Кавур”, “Джузеппе Гарібальді” був флагманом італійського флоту.
Можливості для Індонезії
Придбання "Giuseppe Garibaldi" відповідає стратегії Індонезії "Мінімально необхідні сили" (MEF), яка передбачає наявність щонайменше чотирьох вертольотоносців, чотирьох фрегатів та кількох ракетних патрульних катерів. Однак, враховуючи обмежені можливості та застарілість літаків AV-8B Harrier II, Індонезія може розглядати використання авіаносця як платформи для вертольотів та безпілотних літальних апаратів.
Командування флоту Індонезії розглядає використання авіаносного корабля, перш за все, у небойових операціях. Під ними маються на увазі підтримка безпеки судноплавства, гуманітарні місії, наприклад з ліквідації наслідків стихійних лих тощо. Саме так використовується єдиний авіаносець у флоті сусіднього Таїланду. А Індонезія свого часу, у 2000-х стикнулася з необхідністю мати певні сили швидкого реагування після катастрофічного землетрусу і спричиненого ним цунамі. Крім того, з придбанням навіть такого невеликого та застарілого авіаносного корабля Індонезія демонструє посилення свої можливостей на морі на фоні загального напруження політичної обстановки та посилення флоту Китаю, який має територіальні претензії до декількох сусідніх держав.
Хоча офіційних підтверджень щодо передачі "Giuseppe Garibaldi" Індонезії поки немає, така угода могла б бути вигідною для обох сторін. Рим зекономив би на утилізації корабля та забезпечив би роботою свої суднобудівні підприємства для проведення передпродажного ремонту та модернізації авіаносця, тоді як Джакарта отримала б можливість посилити свій флот, адаптуючи корабель під свої потреби.