Туапсе... все?
Загоряння виникли на танкерах Pollux (зареєстрований у Панамі), Chai (Ліберія), Coast Buster (Багамські острови) та російському "Saturn". На перших двох, пишуть автори, були відповідно вантаж вагою 40 тисяч тонн та 56 тисяч тонн нафтопродуктів. Спираючись на дані сервісу з аналітики морської індустрії Starboard Maritime Intelligence, три з чотирьох пошкоджених суден (виняток становить "Saturn") перебувають у зоні ризику, оскільки їх вік перевищує 15–20 років. Saturn та Pollux входять до неофіційного переліку судів російського "тіньового флоту" і перебувають під міжнародними санкціями.
Чесно кажучи, дуже хотілося відразу про це написати, але вирішив дочекатися підтверження цієї інформації. Нарешті воно прийшло - 5 листопада агенція Reuters із посиланням на два галузеві джерела й дані судновідстеження LSEG повідомила, що порт Туапсе зупинив експорт пального, а місцевий нафтопереробний завод зупинив перероблення сирої нафти після атаки українських дронів 2 листопада.
Джерела повідомили, що нафтопереробний завод, який контролює компанія "Роснефть" і який експортує більшу частину своєї продукції, зупинив перероблення наступного дня після удару через пошкодження портової інфраструктури.
Згідно з даними LSEG, під час удару біля причалів порту були три танкери, які завантажували нафту, дизельне пальне й мазут. Станом на 5 листопада всі судна відвели від причалів і вони стояли на якорі поблизу порту, свідчать ті самі дані. Четвертий танкер згорів біля причалу.
Чому цієї інформації можна довіряти?
Справа в тому, що галузеві джерела орієнтуються на супутникові знімки, які ніяк не мождиво підробити.