Біля Керченської протоки з російських танкерів нафта виливається у море
Внаслідок аварії російських танкерів "Волгонефть-212" і "Волгонефть-239" у Керченській протоці, у море вилилась величезна кількість нафтопродуктів, які хвилями викинуло, зокрема, до берегів Краснодарського краю. Жителі російської Анапи публікують моторошні кадри із величезними плямами нафти і забруднених мазутом птахів, яких рятувати чомусь не поспішають.
Шторм наносить до пляжів Анапи все більше нафтопродуктів. Нафтова пляма забруднила вже до 35 км. узбережжя. Наразі нафтова пляма рухається у бік центрального пляжу Анапи. Жителі ЖК "Кавказ" на північній околиці Анапи поскаржилися на запах газу та нафти, що спричиняє блювоту та сльози. Наразі запах нафти поширився більш ніж на кілометр від берега. Люди кажуть, що доводиться закривати вікна, бо смердить газом, ніби ти перебуваєш на НПЗ.
Обсяг розлитого мазуту з розломаних штормом навпіл танкерів "Волгонефть-212" і "Волгонефть-239" може суттєво перевищити початково заявлені 4300 тонн. Про це заявила очільниця Міндовкілля Світлана Гринчук.
"За попередньою інформацією, один із танкерів перевозив 4300 тонн мазуту. Однак дані, отримані від колег з Болгарії та Румунії, вказують на те, що обсяг розливу може бути значно більшим. Наразі Міндовкілля України оцінює масштаби збитків і моделює наслідки для акваторії Чорного моря та прибережних зон." - каже Гринчук
За словами міністерки, ключовими загрозами є забруднення прибережних екосистем, зокрема, природні заповідники у районі Керченської затоки. Також є ризик поширення нафтової плівки на інші території Кримського узбережжя. Гринчук наголосила, що за попередніми розрахунками збитки для Чорного моря можуть скласти понад 14 мільярдів доларів.
Міністерка додала, що наразі пріоритетом є локалізація забруднення. Першочергові заходи включають встановлення бонових загороджень для стримування поширення нафтових плям, механічне видалення мазуту спеціальними суднами та моніторинг стану води й повітря. Україна разом із Болгарією та Румунією вже розпочала моніторинг забруднення і розробляє спільні стратегії для захисту своїх берегових зон. Водночас російська сторона ігнорує необхідність вжиття екологічних заходів, обмежуючись лише заявами про порятунок екіпажів.
Нагадаємо, у неділю 15 грудня, під час шторму, сталась аварія двох старих російських нафтових танкерів "Волгонефть-212" і "Волгонефть-239", які могли перевозити від 5000 до 8000 тонн нафтопродуктів. Обидва танкери розломилися навпіл. У понеділок Україна звинуватила росію порушенні правил судноплавства, що спричинило аварію та великий розлив нафти в Керченській протоці, яка веде до Чорного моря.