Флот росії зазнав поразки в Чорному морі від морських дронів України (ВІДЕО)

Олександр Вельможко  |  Четверг, 17 августа 2023, 11:41
Останніми днями росіяни зазнали у Чорному морі ряд навіть не поразок, а таких собі принизливих ляпасів по тому, що у нормальних людей зветься обличчям, а у самих росіяни - тим, чим хрюкають.
Флот росії зазнав поразки в Чорному морі від морських дронів України (ВІДЕО)

Отже, ми дізналися, як саме було завдано ударів на морі по російським кораблям та Керченському мосту. Це були українські морські дрони, які власними ресурсами спроектували та виготовили в СБУ. Назвали їх - "Sea Baby", тобто "Морсьский Малюк". Вони дійсно маленькі, але відомо щонайменше про дві модифікації - одна з 450 кг боєголовки, друга з 850 кг. Але зауважу, що прізвище голови СБУ - як раз Малюк. Якось так співпало. Виробляють оці дрони, фактично безекіпажні катери, на захищених і добре замаскованих підземних підприємствах. 

І тому трохи хронології останнього їх застосування.

17 липня удар такого дрону прийшовся прямо в одну з опор Керченського мосту, пошкодив її саму та знищив один з прольотів автомобільної частини мосту. Міст ремонтують і досі. Але нам важливо розуміти. Якщо СБУ надає до американського телеканалу CNN відео з камер спостереження на самому мосту - то це дає нам зрозуміти, на якому рівні йде планування операції з руйнування мосту та яку інформацію отримують українські спецслужби.

4 серпня у бухті Новоросійську дрон пошкодив великий десантний корабель російського флоту "Оленегорський Горняк" - і хоча його відбуксирували до порту, а потім поставили в док, зараз можна впевнено казати - у бойовий склад флоту він більше не повернеться. Чому? Відповім трохи пізніше. Ще один дрон тоді пошкодив розташовану у морі точку заливу нафти на танкери - так званий "нафтовий маяк".

А наступного дня, 5 серпня, було уражено дроном танкер "Sig" - показово. Тому що це танкер, який було збудовано на росії, який ходив під російським прапором, мав порт приписки Санкт-Петербург, виконував перевезення в інтересах російського військового угруповання у Сирії, за що й потрапив під американські санкції.

Ці два удари завдавалися дронами з меншою бойовою частиною. Та вони виконували більш складну задачу - дійти до точки у морі, та вдарити по цілі, яка може активно маневрувати та відстрілюватися. Але у обох випадках так не вийшло, тому що навіть російський військовий корабель просто стояв на якорі і на ньому навіть не намагалися чинити якийсь опір морському дрону. Все було раптово для росіян. 

Таким чином Україна показала, що її дзеркальна заява про заборону судноплавства у акваторії навколо окупованих територій та про проголошення військовою зоною акваторії Чорного моря безпосередньо біля російських портів - це не просто слова, а слова, підкріплені реальними справами. Причому росіяни мало що можуть протиставити загрозі маленьких, майже непомітних та дуже потужних катерів-камікадзе. Хоча досвід атак на дійсно бойові кораблі у Чорному морі, як це було перед цим з ударами по російським патрульним корветам, показали - як раз у морі бойовий корабель, який має велику швидкість, маневрує та застосовує своє озброєння, може відбитися від морського дрона за умови своєчасного його виявлення. 

Ну а потім Україна ще й оголосила, взагалі не зважаючи на російський чорноморський флот, про коридори для судноплавства з морських портів Одеси, Чорноморська та Південного. Так, зауважувалося, що там зберігається небезпека від морських мін та можливих ударів російського флоту та авіації. Втім, це компенсувалося розвідкою, прикриттям з боку ВМС України та протикорабельних ракетних комплексів та наявністю розвідки країн НАТО, які відстежують кожен рух у Чорному морі. І тут не лише слова, а й справа - як раз 16 серпня з Одеси вийшов величезний контейнеровоз "Йозеф Шульте", який застряг в порту Одеси аж з лютого 2022 року.

І росіяни ніяк не ворухнулися, щоб якось заважати його виходу. І надалі вони не наважаться - тому що нападати на великі торгівельні судна великих судноплавних компаній це знаєте як називається? Це називається піратство. А що роблять з піратами? Якщо їх піймають живими - то вішають на реї або де знайдуть, але живими їх ловлять рідко, тому що піратів зазвичай просто знищують як скажених собак. Так і уявляю собі, наприклад, командира російського фрегату "Адмірал Макаров" на прізвище Бреєв, який гойдається, підвішений за горло до реї як пірат - а це, до речі, з 2014 року зрадник ВМС України, родом з околиць Вінниці, який запускав ракети по Вінниці....

До речі, поки що для безпеки судноплавства в українські порти держави НАТО, в тому числі й США, зараз обговорюють всі можливі варіанти - від якихось альтернативних маршрутів через територіальні води Туреччини, Болгарії та Румунії аж до безпосереднього створення системи конвоїв з супроводом торгівельних суден військовими кораблями НАТО.

Також ВМС України повідомили, що зараз виведено з ладу так чи інакше 5 з 12 російських десантних кораблів у Чорному морі. Це майже половина. Давайте порахуємо. 24 березня 2022 року під час "Бердянського розгрому" було повністю знищено десантний корабель "Саратов". Тоді ж і там же було пошкоджено десантні кораблі проекту 775 "Цезар Куніков" та "Новочеркаськ" - які досі стоять у ремонті та небоєздатні. 4 серпня було пошкоджено ще один ВДК проекту 775 "Оленегорський Горняк". Це вже 4. І ще один з десантних кораблів проекту 775 зламався настільки, що росіяни не можуть його відремонтувати. І це дійсно так - оскільки для ще радянського флоту десантні кораблі проекту 775 будувалися у Польщі, і будь-які запасні частини до них росіяни не можуть придбати ще з 2014 року. І тому вони поступово вдалися до такого собі "канібалізму", коли для підтримки ще справних кораблів цього типу вони знімають комплектуючі з інших, вже списаних, чи, з, наприклад, захопленого у України "Костянтина Ольшанського". Але зараз такі кораблі-"донори" дійшли до кінця, і тому в умовах війни і санкцій кожне важке пошкодження чи серйозна несправність означає лише одне - флот росії фактично втрачає зовсім ще один корабель.

Там чином, рівно за місяць ми побачили, що Україна на морі може завдавати ударів по дуже захищеним інфраструктурним об'єктам, по бойовим кораблям, по російському судноплавству, яке здійснюється у військових цілях, та фактично може блокувати російські порти, через які йде основна частина експорту нафти та зерна. Україна може ігнорувати загрозу російської морської блокади попри повну чисельну перевагу російського флоту на Чорному морі.

Загалом це означає, що російський чорноморський флот як організована воєнна сила більше ні на що не здатен і зазнав стратегічної поразки. Фактично він перетворився на флотилію ракетних канонерок, які тільки й можуть, що бувально від причалів чи прибережних вод запускати ракети по українським містам. І ця теза повторює те, що я казав рік тому, у серпні 2022 року, коли російський флот після поразки біля острова Зміїний фактично припинив будь-які активні діїї.

comments powered by HyperComments