В Україні вперше "з нуля" збудували ділянку залізниці європейської колії

Ужгород став першим обласним центром України, який отримав пряме сполучення євроколією з країнами Європейського Союзу
Будівництво колії між Чопом та Ужгородом розпочалося у 2024 році й менш ніж за рік було завершене попри війну та всі складнощі. Загальна вартість проєкту 1,3 млрд грн, 50% фінансується з фонду ЄС Connecting Europe Facilit (CEF). Укрзалізниця отримала можливість реалізувати цей проєкт у результаті успішної участі в конкурсному відборі проєктів CEF у 2022 році.
Ділянка колії 1435 мм від Чопа до Ужгорода також дає можливість з'єднати окремі "входи" євроколії, що заходять на територію України зі Словаччини до Ужгороду і з Угорщини до Чому і далі на Мукачево і транзитом до Румунії.
Зараз новозбудована ділянка - неелектрифікована, надалі вона отримає електрифікацію. На першій платформі залізничного вокзалу Ужгорода тепер є суміщна колія - тому саме туди по черзі можуть прибувати поїзди як вітчизняної колії 1520 мм, так і європейської 1435 мм.
"Вперше в сучасній історії ми збудували з нуля ділянку євростандарту 1435 мм протяжністю 22 км між Чопом та Ужгородом. Завдяки цьому Ужгород став першим обласним центром, який отримав пряме залізничне сполучення з Європейським Союзом. Уже з 12 вересня звідси вирушатимуть поїзди до Братислави, Кошице, Будапешта та Відня. Продаж квитків відкрився вже сьогодні, 5 вересня. Сьогодні разом із Президентом України Володимиром Зеленським, європейськими партнерами та представниками залізничних компаній ми відкрили цей проєкт", — наголосив Віцепрем'єр-міністр з відновлення України – міністр розвитку громад та територій Олексій Кулеба.
"Цей проєкт — важливий етап розбудови європейської залізничної мережі в Україні, і надалі ми будемо лише нарощувати темпи. Уже у 2026 році плануємо електрифікувати цю ділянку та розпочати будівництво євроколії у напрямку Львова, яке маємо намір завершити протягом 2–3 років. Цим проєктом українські залізничники вразили європейських партнерів — попри війну нам вдалося реалізувати його з випередженням графіка. Такою роботою українці довели, що готові втілювати ще амбітніші євроінтеграційні проєкти, а вкладені кошти швидко конвертуються у відчутний результат для людей", — зазначив голова правління «Укрзалізниці» Олександр Перцовський.
"Це історичний крок на шляху до інтеграції з ЄС. Особливо у воєнний час, коли залізниця є життєво важливою артерією для економіки та для українців, зміцнення цих транспортних зв’язків важливе як ніколи", – зазначла віцепрезидентка ЄІБ Тереза Червінська.
"Ужгород став першим обласним центром, що буде зʼєднаний із Братиславою, Кошицями, Будапештом і Віднем завдяки новій залізничній колії. Сьогодні відбулося відкриття ділянки євроколії Ужгород – Чоп. Попереду ще багато роботи – розбудова євроколії до Львова, також триває розвиток залізничного сполучення на інших напрямках. Це дуже важливо, що під час війни, попри всі виклики, ми робимо проєкти, які обʼєднують." - наголосив президент України Володимир Зеленський.