Потреби відновлення портової інфраструктури оцінили у понад мільярд євро

В Одесі зараз відбувається Ukrainian Transport Forum 2025, на якому заступник міністра розвитку громад та територій України Андрій Кашуба презентував втрати портової інфраструктури та плани щодо її відновлення після руйнувань, спричинених виходом росії із Чорноморської зернової ініціативи у липні 2023 року.
За словами посадовця, відновлення морської галузі загалом потребує інвестицій в 1 млрд євро. Першочергова потреба — приблизно 436 млн євро. Гроші потрібні на:
- суднобудування;
- модернізацію наявного парку;
- відновлення морських портів і портового обладнання;
- морську логістику;
- підвищення інституційної спроможності.
Також серед амбітних проєктів, які зараз реалізовуються в Україні та в які залучаються інвестиції: концесія Чорноморського контейнерного термінала (49 млн доларів — капітальні інвестиції за перші п’ять року) та концесія Чорноморського поромного комплексу (10,4 млн доларів — капітальні інвестиції за перші п’ять років).
Окрім того, Андрій Кашуба поділився планами щодо відновлення роботи у післявоєнний час таких портів, як Миколаїв, Херсон, Ольвія та Білгород-Дністровський. «Ми напрацюємо дорожні карти для відновлення роботи цих портів. Ми розуміємо, що після початку повномаштабної війни були порушені звичні логістичні ланцюги. Сподіваємося, що в недалекому майбутньому нам вдасться перерозподілити вантажі між відкритими портами де, сподіваємося, за певний перехідний період ми відновимо інфраструктуру та модернізуємо її», — зазначив Андрій Кашуба.
Водночас на уточнююче запитання щодо Миколаївського порту заступник міністра зауважив: «Робота розпочата. Ми всі чекаємо на великі політичні події. Практична робота ведеться».
Загалом же з 18 липня 2023 року (після виходу РФ з Чорноморської зернової ініціативи) по 3 червня 2025 року в результаті ворожої агресії було пошкоджено / зруйновано:
405 об’єктів інфраструктури;
169 транспортних засобів і 38 цивільних суден.
Постраждали і загинули 107 осіб.