В Одесі припинив роботу основний додаток з онлайн-відстеження громадського транспорту
![В Одесі припинив роботу основний додаток з онлайн-відстеження громадського транспорту](https://uc.od.ua/content/documents/12624/1262396/thumb-item-640x426-fbe9.jpg)
Ще з другої половини 2024 року ми почали спостерігати дость тривалі "падіння" роботи мобільного додатку Transpod, який був основним таким засобом з вересня 2019 року та ще з жовтня 2020 р. дозволяла безготівково сплачувати проїзд у трамваях та тролейбусах. Також до цієї системи були підключені електронні табло на ключових зупинках громадського транспорту. А у 2024 році саме там "з'явилися" у онлайні ще й маршрутки.
З останніх днів січня 2025 року цей додаток припинив працювати. У ньому більше не відображається рух громадського транспорту, хоча додаток все ще пропонує можливість придбати квиток.
Особливо незручно це людям, які добираються на роботу та з роботи з пересадками. Якщо раніше вони могли побачити свій транспорт на схемі та зручно планувати час - то зараз їм лишається лише мерзнути на зупинках транспорту невизначений час, сподіваючись, що нарешті з'явиться потрібний трамвай чи тролейбус. Тим паче, що деякі інші додатки та сервіси, які також відображали роботу громадського транспорту - на деякий час також "відключилися". Це пов'язано з тим, що Transpod від самого початку позиціонувався міською владою як офіційний партнер КП "Одесміськелектротранс", і саме через нього надавалися дані GPS-моніторингу для інших сервісів.
Втім, у лютому рух транспорту стало можливо відстежувати у сервісі EWAY та додатку CityBus.
І якщо охочі сплатити за проїзд "в цифрі" можуть зараз зробити це, наприклад, через кьюар-код від Приватбанку - то альтернативи, як можна побачити, наскільки довго чекати потрібного трамвая чи тролейбуса, міський департамент транспорту наразі одеситам не лишив.
Зазначимо, що жодних публічних роз'яснень щодо відключення Transpod не надали ані профільний департамент, ані "Одесміськелектротранс", ані представники постійної депутатьскої комісії з питань транспорту. Остання, до речі, замість того, щоб дбати про інтереси одеситів та розвиток громадського транспорту в місті, перетворилася на суто погоджувальний орган. Наприклад, чого варто лише останнє рішення коли було підвищено тарифи на проїзд в громадському транспорті Одеси до 15 гривень. При цьому, якщо раніше одесити, які купували електронний квиток, платили на гривню менше - то зараз і безготівковий, і паперовий квиток коштують однаково. Це - черговий крок до того, щоб зробити систему безготівкової оплати за проїзд нецікавою для пасажирів та повернутися до старої, збільшивши обіг "чорного налу", оскільки не пасажири всі беруть паперовий квиток.
За дивним збігом, голова постійної комісії з транспорту, депутат міськради Петро Обухов є власником однієї з одеських служб таксі, тобто, особою, яка є безпосереднім конкурентом міському транспорту. Адже саме за незадовільної роботи громадського транспорту одесити бувають змушені користуватися послугами таксі частіше, ніж є реальна потреба у цьому.
Лише за неофіційною інформацією з мерії відомо, що зараз готується запуск нового мобільного додатку, в якому буде відображена робота міського транспорту. Але яким буде цей додаток, який він буде мати функціонал та головне, коли його запустять, наразі невідомо.
А поки що, враховуючи часткову непрацездатність існуючого додатку та наміри запуску нового додатку, ми не рекомендуємо одеситам оплачувати проїзд через Transpod.