Сліди масла на повітряному фільтрі: жах-жах чи нічого особливого

Пятница, 4 ноября 2022, 13:02
Взявшись міняти повітряний фільтр, можна помітити сліди оливи на старому і перелякатися. Звідки там олива? Можливо, це симптом серйозної поломки? Можливо. Але не факт. Розглянемо випадки, коли можна розслабитися, а коли варто бити на сполох.
Сліди масла на повітряному фільтрі: жах-жах чи нічого особливого

Все в порядку

Фільтр, який ви змінюєте, може бути спочатку просочений оливою. Такі фільтри є звичайною справою для мотоциклів, але на автомобілях трапляються рідко. Шанси зустріти їх підвищуються, якщо у вас Subaru чи Nissan. Звичайно, такі промащені фільтри виглядають «масляними» рівномірно, якщо сліди оливи мають вигляд плями – мова явно про щось інше.

Все не страшно

Найпростіша і найдешевша причина появи плям оливи — клин клапана примусової вентиляції картера (КПВК). Найпростіша перевірка полягає в тому, щоб зняти його та потрясти. У разі відсутності клину пролунає брязкіт. У будь-якому випадку клапан краще замінити: якщо фільтр в оливі, він теж брудний. Повітряний фільтр Ланос обійдеться недорого — на маркетплейсах деталь можна знайти за дуже приємною ціною, а ось кататися з непрацюючим клапаном може загрожувати більшими несправностями.

Все вирішувано

Ситуація, описана нижче, можлива, якщо автомобіль, на якому ви змінюєте фільтр, вам мало знайомий. Наприклад, зовсім недавно куплений на вторинному ринку. Невідомо, як його обслуговували, хоч би що розповідав продавець. Якщо масло і фільтри давно не змінювалися, масляні канали двигуна могли забитися. Через помірне зростання тиску в картері двигуна, масло потрапляє на повітряний фільтр. У такому випадку треба замінити масляний фільтр і кілька разів змінити мастило, після чого все прийде в норму. За однієї умови: проблема виникла нещодавно і двигун ще не вбитий.

Все погано

Найгірша, але, на жаль, найчастіша причина появи оливи на фільтрі — сильне зношування поршневої групи. Якщо машина давно ваша, це навряд чи стане несподіванкою. Якщо нещодавно придбана причину можна встановити за загальним станом двигуна: він виглядає брудним від мастила. Для остаточного діагнозу виміряйте компресію: зростання тиску в картері супроводжується її втратою. У такому разі напівзаходи не допоможуть — потрібний ремонт двигуна.

 

comments powered by HyperComments