У Франції проектують новий атомний авіаносець

Понеділок, 11 листопада 2024, 14:49
Франція проектує новий атомний авіаносець для посилення свого флоту чи майбутньої заміни наявного авіаносця "Шарль де Голль".
У Франції проектують новий атомний авіаносець

Французька компанія Naval Group представила оновлений проєкт авіаносця наступного покоління, який оснастять інноваційними електромагнітними катапультами.

Проектування нового корабля йде вже досить давно. Ще у грудні 2020 року президент Франції Емманюель Макрон заявив, що авіаносець нового покоління також отримає ядерну енергетичну установку. Це цілком логічно, оскільки єдиний наявний зараз у Франції авіаносець "Шарль де Голль" - атомний. Більше того, це єдиний атомний авіаносець за межами флоту США.

Розробкою авіаносця займається MO Porte Avions – спільне підприємство Naval Group та Chantiers de l’Atlantique.

Повна водотоннажність майбутнього корабля становитиме до 82 тисяч тонн, довжина льотної палуби – 310 метрів, ширина – 85 метрів.

На новому авіаносці мають базуватися 32 винищувачі нового покоління, до трьох палубних літаків далекого радіолокаційного виявлення E-2D, вертольоти та кілька безпілотників.

Остаточну конфігурацію корабля планують затвердити у 2025 році. Ходові випробування заплановано на 2036 рік, а передача французькому флоту – на 2037 рік.

На той час він, скоріше за все, замінить у складі флоту "Шарль де Голль", який вважається досить "проблемним" кораблем через численні несправності та їх ремонти у перші роки служби. Тим більше, що цей відносно невеликий авіаносець до 2037 року вже буде зношеним і застарілим - його введено у експлуатацію у 2001 р.

Як зазначає видання Navy Recognition, серед нововведень нового проекту – інтеграція трьох електромагнітних катапульт замість задуманих двох.

Перехід від парової до електромагнітної катапульти є проривом у військово-морській інженерії.

Замість використання пари високого тиску, у електромагнітних катапультах ристовуються електродвигуни для створення магнітних полів.

Такий підхід дозволяє набагато точніше контролювати швидкість запуску з більш плавним прискоренням, що мінімізує навантаження на конструкцію літаків.

За рахунок цього електромагнітні катапульти можна використовувати для запуску і важко навантажених винищувачів і легких безпілотних літальних апаратів.

Електромагнітні катапульти не тільки продовжують термін служби літаків, зменшуючи механічне навантаження, а й дозволяють збільшити інтенсивність вильотів.

Наприклад, американський авіаносець USS Gerald R. Ford, перший у світі корабель, оснащений електромагнітними катапультами, забезпечує 160 літаковильотів на день з можливістю пікових навантажень до 220 літаковильотів.

Можливості американських авіаносців минулого покоління з паровими катапультами обмежені 120 літаковильотами щодня.

Технологія електромагнітних катапульт також дає практичні переваги щодо конструкції носія, оскільки відпадає необхідність монтувати складну трубопровідну систему і котли високого тиску.

comments powered by HyperComments