У Німеччині починають проектувати новий тип фрегатів через проблеми з наявним проєктом F126
Бундестаг схвалив фінансування альтернативного корабельного проєкту на загальну суму близько 7,8 млрд євро, які мають замінити фрегати проєкту F126. Відповідні зміни були внесені до федерального бюджету 2026 року та спеціального фонду Бундесверу. Це стало реакцією на затримки й проблеми з головним підрядником проєкту F126 — нідерландською компанією Damen Shipyards.
Згідно з ухваленим рішенням, у 2026 році на альтернативну платформу може бути виділено 724,7 млн євро зі спецфонду, а в 2027 році — ще 878,2 млн євро у вигляді бюджетних зобов’язань. Починаючи з 2028 року, фінансування має перейти до основного бюджету: у плані передбачено 6,2 млрд євро, які мають бути освоєні до 2033 року.
Втім, усі ці кошти, як і вже затверджене фінансування самої програми F126, залишаються заблокованими доти, доки бюджетний комітет не ухвалить додаткового рішення про зняття обмежень.
Наявність окремого фінансування на альтернативний проєкт дає уряду широкий простір для маневру. За даними з парламенту, урядові фракції тепер можуть розірвати контракт на F126, якщо Damen не зможе передати проєкт німецькому концерну NVL Group, одразу замовити інший тип кораблів або ж доручити NVL продовжити будівництво F126, паралельно забезпечивши флот тимчасовими рішеннями у вигляді кораблів нового проєкту.
Єдиною реальною альтернативою наразі вважається проєкт MEKO-200 від компанії TKMS, який може замінити або частково доповнити F126. Остаточне рішення залежатиме від результатів переговорів між Damen, Міністерством оборони та NVL, які триватимуть у найближчі місяці. Час залишається критичним фактором, адже німецькому флоту потрібні нові кораблі у найкоротші строки.
На початку листопада нідерландська суднобудівна компанія Damen Shipyards Group повідомила про початок багатомісячних перемовин із Міністерством оборони Німеччини щодо передачі головної відповідальності за проєкт фрегатів F126 німецьким партнерам.
Основною причиною переговорів стали проблеми, що виникли на кількох етапах реалізації проєкту — зокрема у сфері CAD/PLM-програмного забезпечення, що й спричинило затримки. Унаслідок цього Міністерство оборони Німеччини призупинило виплати через недотримання строків реалізації визначених етапів будівництва. Остаточна технічна й юридична оцінка можливості такої передачі може тривати до шести місяців. Рішення очікується навесні 2026 року, однак досягнення угоди не є гарантованим.
Раніше представники партії ХДС (Християнсько-демократичний союз) закликали до повного припинення програми будівництва фрегатів F126 через серйозні затримки та проблеми. На цьому тлі депутати ХДС виступили з ініціативою про зупинку проєкту, вказуючи на хронічні затримки, відсутність належної координації між підрядниками та постійне зростання вартості.
Проєкт F126 є одним з найбільших кораблебудівних замовлень в історії Бундесверу. Йдеться про будівництво чотирьох багатофункціональних фрегатів нового покоління з характеристиками, наближеними до есмінців чи навіть ракетних крейсерів з можливістю замовлення ще двох. Головний корабель серії мав бути зданий до 2028 року, однак уже відомо, що цей термін буде зірвано.