Флот Туреччини випробує нові крилаті ракети для підводних човнів

Четвер, 13 березня 2025, 17:25
Туреччина випробувала нову модифікацію крилатої ракети Atmaca власної розробки та виробництва. Такі ракети тепер можна запускати з наявних в турецькому флоті дизель-електричних підводних човнів.
Флот Туреччини випробує нові крилаті ракети для підводних човнів

Турецька ракетна програма досягла нового етапу розвитку з успішним випробуванням крилатої ракети Atmaca, запущеної з підводного човна. Цей запуск підкреслює прагнення Туреччини до розширення своїх військово-морських можливостей та зменшення залежності від іноземних технологій.

Розвиток ракети Atmaca

Розробка крилатої ракети Atmaca розпочалася у 2009 році турецькою компанією Roketsan. Перші вогневі випробування відбулися у 2017 році, а нещодавно було досягнуто чергового прориву — запуску з підводного човна. Ця ракета вже має морську та наземну версії, а тепер додано й підводну, що дозволяє замінити американські ракети UGM-84 Harpoon.

Технічні особливості та випробування

Під час випробувань ракета Atmaca була запущена з торпедного апарата дизель-електричної субмарини TCG Preveze, що належить до підкласу німецьких Type 209. Ці підводні човни, отримані у 1990-х роках, раніше були озброєні версією американської протикорабельної ракети UGM-84 Harpoon. Atmaca перевершує Harpoon як за дальністю польоту, так і за можливістю ураження наземних цілей.

Ракета розміщується у спеціальній капсулі-торпеді, яка запускається з 533-мм торпедного апарату. Після досягнення поверхні ракета стартує з контейнера, використовуючи твердопаливний прискорювач для розгону та підйому. Після його відокремлення починає працювати турбореактивний двигун, забезпечуючи високу дозвукову швидкість.

За результатами випробувань наземна версія крилатої ракети Kara Atmaca досягла дальності понад 400 км. Крім того, Туреччина тепер використовує власний двигун KTJ 3200 замість французького Microturbo TRI 40.

Порівняння з іншими ракетами Atmaca

Протикорабельний варіант Atmaca оснащений активною радіолокаційною головкою самонаведення та бойовою частиною вагою 220 кг. Для ураження наземних цілей використовується тепловізійна головка самонаведення, а вага бойової частини становить 250 кг. Версія для флоту має довжину до 5,2 метра та вагу менше 750 кг, тоді як наземна версія — 6 метрів та 890 кг. Для порівняння, сучасна версія Harpoon UGM-84J/L має бойову частину вагою 224 кг та дальність близько 130 км.

Аналогія з українським "Нептуном"

Проект зі створення ракет Atmaca має схожість з українським "Нептуном" як за моделлю розвитку, так і за часом проведення розробки. Обидві програми спрямовані на створення високоефективних крилатих ракет для зміцнення національної обороноздатності. Однак, розробка ракет "Нептун" спиралася на більш давні ще радянські розробки протикорабельних ракет.

Успішний запуск Atmaca з підводного човна демонструє значний прогрес Туреччини у розвитку власних ракетних технологій та підкреслює її прагнення до самостійності у військовій сфері.

comments powered by HyperComments