У морській катастрофі в Північному морі виявився російський слід

Середа, 12 березня 2025, 15:10
У Північному морі сталася серйозна морська аварія за участю контейнеровоза Solong та нафтового танкера Stena Immaculate. Інцидент стався 10 березня 2025 року приблизно за 19 кілометрів від узбережжя Східного Йоркшира, Великобританія.
У морській катастрофі в Північному морі виявився російський слід

Деталі зіткнення

Контейнеровоз Solong, рухаючись зі швидкістю 16 вузлів, врізався в танкер Stena Immaculate, який стояв на якорі в очікуванні, поки звільниться причал у порту Кіллінгхолм у Великобританії.

Внаслідок зіткнення обидва судна миттєво загорілися, а частина палива з танкера вилилася в море. Дим від пожежі було видно на космічних знімках. Під час рятувальної операції на берег було доставлено 36 людей. 

Танкер перевозив 18 тисяч тон палива Jet-A1 (авіаційний гас), призначеного для ВМФ США.

Станом на середу 12 березня вогонь на обох суднах змогли загасити, хоча прогнози обережні: під палубою Stena Immaculate могли лишитися осередки загоряння.

Контейнеровоз, який ввечері у вівторок відокремився від танкера і почав дрейфувати, загрожуючи затонути, взяли на буксир, щоб утримати його на плаву на безпечній відстані від берега. Повідомляється, що наразі ризик затоплення судна значно зменшився.

Екіпажі суден та наслідки аварії

На борту Solong перебували громадяни росії та Філіппін. Один член екіпажу Solong вважається зниклим безвісти та, ймовірно, загиблим. Решта членів екіпажу обох суден, 36 чоловік, були врятовані без серйозних травм. 

Арешт капітана Solong

Капітан контейнеровоза Solong, 59-річний громадянин росії, був заарештований британською поліцією за підозрою у вбивстві через грубу недбалість. Розслідування триває, і влада розглядає можливі причини зіткнення, включаючи технічні несправності та людський фактор. 

Екологічні наслідки

Витік палива з танкера викликав занепокоєння щодо можливого забруднення морського середовища. Експерти оцінюють ризики для морської флори та фауни, а також потенційний вплив на рибальську промисловість у регіоні. 

Власник танкера, американська компанія Crowley, зазначив, що наразі масштаби забруднення незрозумілі, але загалом вилив був значно менший, ніж можна було очікувати при таких пошкодженнях, оскільки значна частина палива згоріла чи випарувалась.

Власник контейнеровоза німецька компанія Ernst Russ спростувує повідомлення про те, що Solong перевозив контейнери з ціанідом натрію. За даними власника, на борту судна є чотири порожні контейнери, в яких раніше була небезпечна хімічна речовина, і вони під контролем.

Реакція влади та подальші дії

Влада Великобританії проводить розслідування інциденту, аналізуючи дані з бортових самописців обох суден. Рятувальні служби продовжують працювати на місці аварії, намагаючись мінімізувати екологічні наслідки та забезпечити безпеку мореплавства в цьому районі. 

Ця аварія підкреслює важливість дотримання правил безпеки на морі та необхідність ретельного контролю за технічним станом суден і кваліфікацією їхніх екіпажів.

Також ця аварія ще раз змушує звертати увагу, що будь-який інцидент на морі, у якому прямо чи опосередковано беруть участь громадяни росії, не може розглядатися як випадковий збіг обставин. Це особливо актуально після того, як російські судна, чи судна, що вийшли з російських портів, спричинили низку обривів підводних кабелів зв'язку та електропередачі у Балтійському морі.

comments powered by HyperComments