Великобританія може продати два десантні кораблі
Міністерство оборони Великобританії розглядає можливість продажу двох великих універсальних кораблів класу Albion, самого HMS Albion (L14) та другого й останнього корабля цього проєкту HMS Bulwark (L15). Ці кораблі були спущені на воду у 2001 році та вступили у стрій у 2003 та 2004 році. Це саме ті кораблі, про які повідомлялося в планах щодо виводу зі складу флоту та списання декількох бойових та допоміжних одиниць Королівського флоту через недоцільність і дороговартісність їх ремонту і модернізації.
Це кораблі водотоннажністю 20 тисяч тонн та довжиною 176 метрів. Він має можливість перевозити до 67 одиниць техніки (важке завантаження: 6 танків Challenger 2 та 30 БТРів) та 405 десантника (до 710 на малі відстані). Вертолітний майданчик дозволяє здійснити посадку двом вертольотам класу Chinook. Док вміщує до чотирьох десантних катера Utility MK10.
Про таку можливість повідомила Марія Ігл, державний міністр з оборонних закупівель та промисловості Великобританії у відповідь на запитання парламентарів щодо долі цих двох кораблів, повідомляє UK Defence Journal.
При цьому у британському уряді зробили доволі відверте зізнання, що попри розмови про їх ремонт, модернізацію та утримання у строю не було ані реальних планів, ані конкретних заходів. Як виявилось, слова щодо планів залишились лише словами, хоча у 2021 році британське Міноборони заявило про намір модернізувати та тримати HMS Albion та HMS Bulwark у строю до 2033-2034 року.
HMS Albion просто стояв з 2023 року у режимі "зниженої готовності", а HMS Bulwark був поставлений на ремонт ще у 2020 році. І все одно два кораблі щорічно витягують на своє утримання з оборонного бюджету по 9 млн фунтів (приблизно 10,7 млн євро). Таким чином їх фактично залишили на приколі і вивели з експлуатації, поки не прийде час утилізації.
Тому варіант продажу дійсно просто логічний.
Щодо можливої вартості самих кораблів, то поки вона не названа. А щодо можливих покупців, то на трохи молодший HMS Bulwar наприкінці минулого року могла претендувати Бразилія. Але ця поки неофіційна інформація офіційно не підтверджується. Зрештою зараз ця країна з УДК має лише вживаний французький Bahia класу Foudre, колишній Siroco, спущений на воду у 1995 році та у 2015 році викуплений за 80 млн євро, до яких ще варто додати 7,5 млн євро на ремонт. Водночас на HMS Albion поки навіть потенційних покупців немає.