Від Балтики до Одеси пропонують прокласти залізничну євроколію

Пятница , 10 марта 2023, 17:27
Уряд Литви вважає за доціл не побудову залізничного зв'язку європейською колією міл литовським портами на Балтійському морі (Клайпеда) та Одесою. Що це означає?
Від Балтики до Одеси пропонують прокласти залізничну євроколію

Литва та Україна мають намір створити нові транспортні коридори між портами Клайпеда та Одеса, поліпшити залізничне сполучення між країнами та збільшити обсяги вантажоперевезень. Про це повідомило Міністерство транспорту та зв’язку Литви.

На зустрічі делегацій Економічного комітету Верховної Ради України та Економічного комітету Сейму Литовської Республіки у березні у Львові було обговорено можливості створення додаткової ланки Балтійсько-Адріатичного коридору через ЄС до Трансєвропейської транспортної мережі (TEN-T) та кордону України у напрямку Дорогуська. Метою цього є створення ефективного транспортного коридору між Балтійським та Чорним морями з достатньою пропускною спроможністю.

"Нам необхідно з’єднати Балтійське та Чорне моря транспортними коридорами з достатньою пропускною спроможністю, трансформувати діюче залізничне сполучення від Клайпедського морського порту до Одеси та інших українських портів у коридор TEN-T європейською колією. Такий коридор в обхід Білорусі та Росії важливий не тільки для Литви, а й для інших країн Балтії, щоб ефективно використовувати свої морські порти та виходити до Південної Європи”, — зазначила заступник міністра транспорту Литви Лорета Маскаліовене.

Зазначимо, що і Литва, і Україна експлуатують залізничну колію 1520 мм. Слова литовської міністерки про євроколію у буквальному сенсі слід розуміти як плани побудови саме європецської колії 1435 мм від Клайпеди до Одеси. Однак більш практичним та швидким варіантом створення такого зв'язку виглядає побудова ділянки колії 1520 мм територією Польщі від Литви до українського кордону у Волинській чи Львівській областях в обхід території білорусі. 

Вона наголосила, що для реалізації цього транспортного коридору необхідні конкретні кроки, такі як визначення важливих проектів та співпраця з інститутами ЄС.

На даний момент, основним завданням є спільні зусилля для додавання додаткового транспортного коридору до мережі TEN-T, що збільшить загальну пропускну спроможність на кордоні Україна—ЄС у напрямку портів Балтійського моря. Поліпшення транспортного сполучення між країнами дозволить і надалі збільшувати обсяг вантажних перевезень залізницею між Клайпедським морським портом та Україною.

comments powered by HyperComments