Українська залізниця може стати європейським перевізником

Четверг , 9 февраля 2023, 09:46
"Укрзалізниця" планує вийти на ринок залізничних перевезень у Євросоюзі шляхом створення там власної компанії-перевізника.
Українська залізниця може стати європейським перевізником

За словами очільника "Укрзалізниця" Олександра Камишіна, українська залізниця має плани створення власної компанії-перевізника на території Європейського Союзу та до кінця 2023 року планує уже надавати послуги українським вантажовідправникам. Однак Камишін поки що не сказав, у якій саме європейській країні буде створена перша така компанія.

"До кінця цього року у вас з’явиться можливість їхати європейською стороною з перевізником, який називається Укрзалізниця. Ми піднімаємо там свого перевізника. Піднімаємо там свій парк локомотивів, вагонів. Вже у нас з’явилися перші нові вагони на вузькій колії. І у вас з’явиться цього року вже можливість вперше виїхати з Укрзалізницею, з нашими стандартами якості роботи", – заявив Олександр Камишін.

Технічно це може бути, як один з варіантів, залучення українських локомотивів та вагонів для дочірньої компанії на деяких магістралях колії 1520 мм, які заходять на територію Польщі, Словаччини, Румунії та Молдови. Іншим варіантом може стати оренда або лізинг на тих чи інших умовах іноземного рухомого складу колії 1435 мм.

Рішення він пояснив тим, що "іноземні перевізники не вмотивовані везти більше".

"Іншого рішення для себе ми не знайшли. Ми пробували щодня, щотижня, щомісяця активно працювати з нашими сусідами, партнерами. Ми побачили, що у них немає мотивації везти більше. Коли ми це зрозуміли, то спробували зробити СП (спільне підприємство – ред.) з двома компаніями. Ми побачили, що у них немає мотивації робити з нами СП. Ми зрозуміли, що нам треба йти самим, самим пробивати дорогу. І ми зробимо, – розповів очільник УЗ. – Це довгий шлях і ми в ньому пройдемо все: від спочатку надання наших вагонів іншим перевізникам до отримання своєї ліцензії, до повноцінного свого перевізника".

Він відмітив, що в першу чергу, УЗ надаватиме свої вагони за кордоном "лише державним компаніям і стратегічним вантажам". "Далі, з розширенням парку, будемо давати можливість й іншим. Але як перевізник ми зможемо працювати з усіма", – сказав він.

Член правління УЗ Вячеслав Єрьомін уточнив, що робота буде здійснюватися за договорами, аналогічними тим, що нині укладає філія "Центр транспортної логістики" на експедирування вантажів. "Будуть діяти договори експедирування, які у нас є в ЦТЛ, але ми будемо продавати вам перевезення не до кордону, а до кінцевої точки", – сказав він.

comments powered by HyperComments