Запущено рух потягів на залізниці широкої колії з Одеської області до Румунії

Пятница , 8 июля 2022, 11:11
З 7 липня відновлено рух вантажних потягів по залізниці широкої колії 1520 мм, яка йде від містечка Рені Одеської області до румунського Галацу.
Запущено рух потягів на залізниці широкої колії з Одеської області до Румунії

Міністр транспорту Румунії Сорін Гріндяну повідомив, що завершено ремонт залізниці широкої колії 1520 мм, яка йде до міста Галац у Румунії від міста Рені на півдні Одеської області та Джурджулешти у Молдові.

Ремонт, про який ми писали трохи раніше, завершився на місяць раніше запланованого терміну. Ремонт коштував близько 1 мільйона 289 тис. румунських леїв (це приблизно 8 млн. гривень). Дана залізниця дозволяє перевозити вантажі потягами широкої колії 1520 мм без перевантаження чи зміни візків безпосередньо до порту Галац на Дунаї або розташованих у місті логістичних комплексів та промислових підприємств, зокрема металургійного заводу. Також в порту Галац доступні потужності для зберігання зерна до 25 тисяч тон.

Зараз гілка колії 1520 мм, яка заходить на територію Румунії, починається від станції Рені в Одеській області, проходить ділянку території Молдови у Джурджулештах, до до неї під'єднується нова залізнична лінія, збудована 2008 р. у Молдові від станції Кагул. Далі залізниця перетинає Прут по мосту і йде до Галацу, де є дві станціі широкої колії - одна для перевантаження з вагонів широкої колії у вагони стандартної європейської колії і ще одна сортувальна вже біля металургійного комбінату. 

Зараз від Джурджулешт до Галацу залізничная лінія має "суміщену" колію - тут одночасно прокладені рейки як для європейської колії 1435 мм, так і широкої 1520, яка використовується в Україні, Молдові та інших пострадянських країнах, а також у Фінлянді та Монголії. За нашими даними, ще 2017 року ця гілка використовувалася для вантажних перевезень у Румунію з України та Молдови. 

Залізниця широкої колії до Галацу була побудована ще 1877-1878 рр. від міста Бендери. Вона проходить через вузлову станцію Басарабяска у Молдові та через українські міста Болград і Рені в Одеській області. За часів СРСР ця залізниця мала стратегічне значення, оскільки дозволяла безпосередньо, без перевантаження доставляти до Галацу сировину на місцевий гігантський металургійний комбінат. Також по цій залізниці йшов сухопутний потік вантажів до порту Рені.

Використання залізничної гілки в Галац для потреб зовнішньої торгівлі України можливе при умові транзиту вантажів через Молдову - аж від її північних районів з заходом потягів з України або через Могилів-Подільський, або через Кам'янець-Подільский чи Чернівці. Такий транзит за умови використання українських локомотивів виявився досить швидким. Дві інші залізниці до Молдови, які проходять від станціій Слобідка та Роздільна в Одеській області - йдуть транзитом через Придністров'я, тому зараз не можуть бути використані.

Однак, вже зараз уряди України та Молдови домовились про відновлення до кінця літа ще однієї залізниці - від вузлової станції Басарабяска у Молдові до станції Березине и далі до Арцизу вже у Одеській області. Це дозволить також забезпечити рух потягів транзитом через Молдову до порту Ізмаїл. Це один з моментів більш загального процесу відновлення транскордонних залізниць з України до Румунії, Польщі, Молдови.

Детальніше у нашому відеосюжеті.

Залізниця від Рені до Галацу - одноколійна та неелектрифікована. Колія - "суміщена", тобто на одному насипу прокладені дві колії 1435 та 1520 мм.

comments powered by HyperComments