Залізниці України переведуть на стандартну європейську колію

Среда , 25 мая 2022, 12:55
Україна розпочне поетапне будівництво вузької європейської залізничної колії, щоб з'єднати свою дорогу з європейською.
Залізниці України переведуть на стандартну європейську колію

Про перехід українських залізниць на європейську колію 1435 мм розповів прем’єр-міністр України Денис Шмігаль під час засідання уряду.

Як відомо, потяги в Україні рухаються "широкою" колією (1520 мм), поширеною на території країн колишнього СРСР. Таку ж колію використовують Литва, Латвія, Естонія, білорусь та інші пострадянські країни, а також Фінляндія та Монголія. Більшість країн Євросоюзу (за винятком Іспанії та Португалії) використовують "стандартну", більш вузьку колію (1435 мм). ЇЇ називають "Стефенсонівська колія" і вона умовно вважається світовим стандартом колії на залізничному транспорті.

Спочатку це буде поєднання великих вузлів та великих міст, а далі – поступове розширення по всій країні. Поки що розглядаються такі етапи: Львів – Київ, Львів – Одеса, Львів – Кривий Ріг. Розмови про це йдуть ще з 2017 року, але лише зараз це стає як воєнною, так і економічною необхідністю для України.

Фахівці "Укрзалізниці" зазначають, що зміна колії – це дорого, довго та складно, проте необхідно. Особливо у світлі того, що Україна, як повідомив прем'єр, планує найближчим часом підписати "митний безвіз"», тобто приєднатися до Конвенції про процедуру спільного транзиту. Цей документ є основою для переміщення товарів між країнами-членами ЄС. Технічно Україна вже готова до цього.

"Таке приєднання дозволить значно прискорити проходження митниці та прискорити потік товарів. Це найкраща якість митниці та нові можливості для українського бізнесу", – додав Денис Шмігаль.

У частині транспорту готується Угода з ЄС щодо лібералізації автомобільних вантажних перевезень. Європейська Комісія вже рекомендувала країнам-членам лібералізувати такі перевезення з України та робота у цьому напрямі триває активними темпами.

comments powered by HyperComments