Україна пропонує розширити "зерновий коридор", незважаючи на гальмування росіян (ВІДЕО)

Среда , 9 ноября 2022, 09:20
Які зміни чекають на роботу "зернового коридору" з морських портів Одеської області? Вже наступного тижня слід чекати наступного рішення на рівні ООН і Туреччини як гарантів безпеки судноплавства.
Україна пропонує розширити "зерновий коридор", незважаючи на гальмування росіян (ВІДЕО)

Україна запропонувала розширити "Чорноморську угоду про експорт зерна" і включити до неї більше портів і товарів для розширення судноплавства з морських портів Одеської області. Також є вірогідність того, що наступного тижня буде прийнято рішення про продовження угоди про "зернову ініціативу" не на 4 місяці, а на рік або більше.

Про це в коментарі для Reuters заявив 8 листопада заступник міністра інфраструктури України Юрій Васьков. "Ми сподіваємося, що не пізніше наступного тижня матимемо розуміння від наших партнерів - Туреччини та ООН, і весь ринок також матиме чіткий сигнал щодо подальшого функціонування та продовження ініціативи", - сказав Васьков.

Незважаючи на перепони, "зерновий коридор" продовжує роботу. Ввечері 7 листопада до портів Одеської області на завантаження прибули 15 балкерів, зранку 8 листопада прибули ще 8 суден.

За словами Васькова, Україна запропонувала Туреччині та ООН продовжити угоду щонайменше на один рік, а також розширити її дію на порти Миколаївської області, які до російського вторгнення забезпечували 35% українського аграрного експорту.

Крім того, також Україна вимагає регламентувати чи взагалі скасувати інспекцію суден, які перевозять продовольство в рамках зернової ініціативи, оскільки росія навмисне гальмує перевірки, щоб зменшити швидкість експорту. Інспектори Об'єднаного координаційного центру, який відповідає за виконання "зернових угод", проводили лише 12 перевірок на день, а необхідно було 25-30 перевірок. "Коли Туреччина та ООН проводили власні інспекції, вони довели, що можна проводити більше 40 інспекцій на день. Тепер, коли росія повернулася... ми знову маємо загалом 12 інспекцій на день. Вони не пояснюють (причину затримок), але і не приховують, що роблять це для того, щоб ускладнити роботу коридору". - заявив Васьков.

Наприклад, 30 жовтня представники ООН та Туреччини встигли оглянути 46 суден, 31 жовтня - 31 судно - це стосується періоду, коли росія не брала участі у "зерновому коридорі". Після її повернення до процесу швидкість перевірки впала - щодня плануються по 12 перевірок, а насправді проводяться лише 8-9.

Васьков зазначив, що ні ООН, ні Туреччина не повідомили Києву про висунуті росією умови продовження угоди. Також, за його словами, від росії наразі не було жодної заявки на захід суден, які б планували транспортування аміаку з українських портів.

Нагадаємо, напередодні міністр оборони Туреччини Хулусі Акар заявив, що запропонує продовжити угоду про зерновий коридор в Чорному морі ще на один рік.

Українські експерти і учасники ринку вже неодноразово пропонували поширити дію зернової угоди і на інші групи товарів, зокрема, на продукцію ГМК. "З погляду економіки України, відправка вантажів ГМК має такий самий ефект, як і аграрних. На експорт йде 80% ГМК-вантажів, із них понад 70% йшло через порти. Ми очікували, що з самого початку транспортний коридор буде поширюватися і на ГМК. У структурі експорту наша продукція займає понад третину, а минулого року Україна отримала за неї понад 22 млрд дол. валютної виручки", - відзначав президент ОП "Укрметалургпром" Олександр Каленков.

comments powered by HyperComments